Szanowni Państwo,
Centrum Wsparcia Nauki w ślad za Narodowym Centrum Nauki informuje, że dnia 17 marca 2025r. Koordynatorzy dyscyplin ogłosili 2 konkursy na projekty badawcze – OPUS 29 oraz PRELUDIUM 24. Łączny budżet ogłoszonych konkursów to 600 mln zł.
Szczegóły konkursów, ważne zmiany, terminy, dodatkowe informacje na potrzeby wypełnienia wniosku, procedura składania wniosków oraz wewnętrzny harmonogram opisane są poniżej.
Budżet konkursu OPUS 29 wynosi 550 milionów złotych, natomiast w konkursie PRELUDIUM 24 jest to 50 milionów złotych.
Wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej.
Ocena formalna dokonywana jest przez koordynatora dyscyplin. Do oceny merytorycznej kwalifikowane są wyłącznie wnioski kompletne i spełniające wszystkie kryteria określone w ogłoszeniu konkursowym. Wniosek może zostać odrzucony ze względów formalnych również na późniejszym etapie oceny.
Wnioski spełniające wymogi formalne są kierowane do oceny merytorycznej złożonej z dwóch etapów:
- I etap: ocena odbywa się przez Zespół Ekspertów powoływany przez Radę NCN. Ewaluacji podlegają: opis skrócony oraz dane zawarte we wniosku i załącznikach z wyłączeniem szczegółowego opisu projektu. Każdy wniosek oceniany jest niezależnie przez dwóch członków Zespołu Ekspertów. W przypadku wniosku, dla którego przypisano pomocnicze określenia identyfikujące, wskazujące dyscypliny objęte innymi panelami NCN niż ten, do którego został złożony wniosek, przewodniczący Zespołu Ekspertów może zdecydować o zasięgnięciu dodatkowej opinii, którą sporządza członek innego Zespołu Ekspertów (tzw. wnioski interdyscyplinarne).
Po wykonaniu ocen eksperci spotykają się na pierwszym posiedzeniu Zespołu Ekspertów. Po omówieniu wszystkich wniosków i dyskusji Zespół ustala listę wniosków skierowanych do etapu II oceny.
- II etap: wnioski są kierowane do co najmniej dwóch recenzentów, którzy przygotowują indywidualne opinie na podstawie opisu szczegółowego oraz danych zawartych we wniosku i załącznikach z wyłączeniem skróconego opisu projektu. Zespół Ekspertów opierając się na opiniach recenzentów oraz dyskusji podczas drugiego posiedzenia ustala listę rankingową ze wskazaniem wniosków rekomendowanych do finansowania.
Dodatkowe informacje na temat procesu oceny wniosków można znaleźć w szczegółowym trybie sporządzania ocen przez zespoły ekspertów oraz w filmie.
Przypominamy, że wniosek jest oceniany w panelu, do którego został złożony (np. HS1, ST1, NZ1). Wyboru panelu dokonuje kierownik projektu. Nie ma możliwości zmiany panelu po złożeniu wniosku. Zachęcamy do precyzyjnego wskazania pomocniczych określeń identyfikujących, gdyż właściwie dobrane pomagają w doborze ekspertów i recenzentów do oceny merytorycznej wniosku. Wnioski interdyscyplinarne, decyzją przewodniczącego Zespołu Ekspertów, mogą uzyskać dodatkową ocenę eksperta z innego panelu.
Wyniki konkursów zostaną udostępnione na stronie internetowej NCN oraz przekazane wnioskodawcy w drodze decyzji dyrektora NCN w terminie do 6 miesięcy od upływu terminu składania wniosków, nie później niż w grudniu 2025 r.
Panele NCN
Rada Narodowego Centrum Nauki przyjęła za podstawę procesu kwalifikacji i oceny projektów badawczych podział na 26 paneli dziedzinowych (dyscyplin lub grup dyscyplin), tematycznie pokrywających cały obszar badań naukowych, w trzech głównych działach.
Zestawienie prezentuje aktualnie obowiązujący wykaz dyscyplin i grup dyscyplin: dla konkursów ogłaszanych od dnia 20 marca 2025 r. oraz dla konkursów MINIATURA 9, OPUS 29, PRELUDIUM 24, Weave-UNISONO, M-ERA.NET 3 Call 2025. Wykaz został przyjęty uchwałą Rady NCN nr 27/2025 z dnia 20 marca 2025 r.
OPUS 29 – konkurs na projekty badawcze przeznaczony dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej. Czas trwania projektu może wynosić 12, 24, 36 lub 48 miesięcy.
W konkursie OPUS 29 istnieje możliwość ubiegania się o finansowanie projektów badawczych:
- we współpracy z partnerami z zagranicznych instytucji naukowych,
- bez udziału partnerów zagranicznych,
- z wykorzystaniem przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych.
Ważne zmiany:
- W załączniku nr 2 (Koszty w projektach badawczych) Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych, w kategorii Wynagrodzenie etatowe na stanowisku typu post-doc: do konkursu na to stanowisko może przystąpić osoba, dla której kierownik projektu był promotorem lub promotorem pomocniczym rozprawy doktorskiej (przy zachowaniu pozostałych warunków określonych w Regulaminie). Ponadto, obligatoryjne kryterium formalne dopuszczenia do konkursu stanowi uzyskanie stopnia doktora w roku zatrudnienia w projekcie lub w okresie 12 lat przed 1 stycznia roku zatrudnienia w projekcie. Okres ten może być wydłużony o udokumentowane przerwy w karierze.
- Koszty wydania monografii są kosztem niekwalifikowalnym z kategorii kosztów bezpośrednich.
- Wykaz literatury nie wlicza się do limitów stron (tj. 5 stron w przypadku opisu skróconego oraz 15 stron w przypadku opisu szczegółowego). Poza limitami stron możne znajdować się wyłącznie spis literatury.
- Obowiązuje nowy podział paneli dziedzinowych.
Wnioski OPUS będą oceniane w dwóch kategoriach:
A – Ocena projektu (poziom naukowy, możliwość wykonania, potencjalny wpływ) – waga 65%
B – Kwalifikacje i osiągnięcia kierownika projektu – waga 35%
W związku z inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, na mocy uchwały Rady Narodowego Centrum Nauki, we wnioskach składanych w konkursach Narodowego Centrum Nauki nie można planować jakiejkolwiek współpracy podmiotów polskich z podmiotami rosyjskimi. Zaplanowanie takiej współpracy będzie skutkować odrzuceniem wniosku ze względów formalnych.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółową dokumentacją konkursową zawartą w niniejszym ogłoszeniu w sekcji Przydatne informacje.
Prosimy o zapoznanie się z pełną dokumentacją konkursową – https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus29
PRELUDIUM 24 – konkurs na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców bez stopnia doktora. W konkursie można uzyskać grant w wysokości maksymalnie 70 000 zł, 140 000 zł lub 210 000 zł na finansowanie projektu trwającego odpowiednio 12, 24 lub 36 miesięcy.
Zespół badawczy w projekcie PRELUDIUM może się składać maksymalnie z trzech osób, w tym kierownika projektu i opiekuna naukowego.
Termin składania wniosków dla polskich zespołów w systemie OSF upływa 17 marca 2025 r. o godzinie 16:00 CET.
Ważne zmiany:
- Koszty wydania monografii są kosztem niekwalifikowalnym z kategorii kosztów bezpośrednich.
- Wykaz literatury nie wlicza się do limitów stron (tj. 5 stron w przypadku opisu skróconego oraz 15 stron w przypadku opisu szczegółowego). Poza limitami stron możne znajdować się wyłącznie spis literatury.
- Obowiązuje nowy podział paneli dziedzinowych.
W związku z inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, na mocy uchwały Rady Narodowego Centrum Nauki, we wnioskach składanych w konkursach Narodowego Centrum Nauki nie można planować jakiejkolwiek współpracy podmiotów polskich z podmiotami rosyjskimi. Zaplanowanie takiej współpracy będzie skutkować odrzuceniem wniosku ze względów formalnych.
Prosimy o zapoznanie się z pełną dokumentacją konkursową: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/preludium24
Nabór wniosków w systemie OSF trwa do 17 czerwca 2025 r. do godziny 16:00.
Wnioski należy składać wyłącznie w formie elektronicznej przez system OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl zgodnie z procedurą składania wniosków. Wewnętrzny harmonogram znajduje się poniżej.
1. Nabór wniosków we wszystkich konkursach jest prowadzony za pośrednictwem systemu elektronicznego OSF https://osf.opi.org.pl, natomiast wewnętrzne terminy i procedury dla projektów krajowych przedstawione zostały w sekcjach poniżej.
Zwracamy uwagę na konieczność zgłoszenia wniosku niezależnie od statusu w jakim występuje w nim UMED (Lider, Partner). Szczegóły opisane zostały w sekcji Procedowanie wniosku w aplikacji procesowej w PP i wyodrębnione jako Ważne. Obowiązuje odrębna procedura w zakresie zgłoszenia wniosku, w którym UMED występuje w roli Partnera w projekcie.
2. Adres skrytki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi:
/UMEDLodz/SkrytkaESP
3. Koszty pośrednie to koszty pośrednio związane z projektem badawczym, niezbędne do jego realizacji. Na koszty pośrednie składają się:
− koszty pośrednie Open Access w wysokości do 2% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone wyłącznie na koszty związane z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie;
− pozostałe koszty pośrednie w wysokości równej 20% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone na koszty pośrednio związane z projektem, w tym koszty udostępnienia publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie.
Pełen katalog kosztów w projektach badawczych określa Załącznik nr 2 do Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych, określonego uchwałą Rady NCN nr 84/2024 z dnia 5 września 2024 r.
4. Zgodnie z definicją prezentowaną przez NCN i polityką rachunkowości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w kategorii Koszty aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania należy wykazać pozycje spełniające poniższe definicje:
Aparatura naukowo-badawcza (wg definicji GUS) rozumiana jest jako zestaw/zestawy urządzeń badawczych, pomiarowych lub laboratoryjnych o małym stopniu uniwersalności i wysokich parametrach technicznych (zazwyczaj wyższych o kilka rzędów dokładności pomiaru w stosunku do typowej aparatury stosowanej dla celów produkcyjnych lub eksploatacyjnych), która zgodnie z zasadami (polityką) rachunkowości obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczana jest do środków trwałych.
Inne urządzenia – w tej pozycji należy ująć inne urządzenia niespełniające definicji aparatury naukowo-badawczej, które zgodnie z zasadami (polityką) rachunkowości obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczane są do środków trwałych.
Oprogramowanie – w tej pozycji wykazywane jest zakupione na potrzeby projektu oprogramowanie, które zgodnie z zasadami (polityką rachunkowości) obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczane jest do wartości niematerialnych i prawnych.
5. W przypadku zakupu aparatury o wartości jednostkowej powyżej 130 tys. netto konieczna jest zgoda Centralnego Laboratorium Badawczego (CLB) zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2024 z dnia 16 września 2024 r. zmieniającym zarządzenie nr 123/2021 z dnia 22 grudnia 2021 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie powołania Centralnego Laboratorium Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Zgoda musi być dołączona do wniosku składanego za pośrednictwem AP10 w PP.
Podanie/wniosek o zgodę należy składać do Przewodniczącego Rady Zarządzającej CLB, którym jest Prorektor właściwy ds. nauki, na adres: prorektor.nauka@umed.lodz.pl
Wzór wniosku o zakup kluczowej aparatury badawczej zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2024 – do pobrania tutaj. Wnioski rozpatrywane są na posiedzeniach Rady CLB.
6. Na potrzeby wypełniania wniosku projektowego w zakresie kosztorysu prosimy o zapoznanie się z ofertą Usług wewnętrznych oferowanych przez Centralne Laboratorium Badawcze dostępną w Intranecie w Obszarze Wiedzy – Nauka – Oferta CLB (MOLecoLAB, BRaIn, CoreLab, Zwięrzętarnia, Biobank HARC – Biobank do projektów, cennik)
7. Usługi oferowane w ramach UMED nie są usługami obcymi. W kategorii „Usługi obce” ujmowane są koszty dotyczące usług nabywanych od podmiotów zewnętrznych (instytucjonalnych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą). Usługi wewnętrzne, oferowane przez jednostki UMED, rozliczane w oparciu o noty obciążeniowe, należy kwalifikować w podkategorii „Inne – inne koszty” (we wniosku „Inne – inne koszty” znajdują się w kategorii „Inne koszty bezpośrednie”, opisane w 2.5.6. w katalogu Koszty).
8. W przypadku projektów, do realizacji których potrzebne będą zasoby sprzętowe (typu: serwery, macierze dyskowe, sprzęt sieciowy), software-owe lub ludzkie z obszaru IT przed załączeniem do procesu wersji roboczej wniosku prosimy o konsultacje z Centrum Informatyczno-Telekomunikacyjnym (mariusz.sawko@umed.lodz.pl tel.: 785911537).
9. W przypadku projektów prowadzonych z udziałem pacjentów lub materiału biologicznego pobranego od osoby do celów naukowych, koszt ubezpieczenia OC dla eksperymentu medycznego jest kosztem koniecznym, ale NIEKWALIFIKOWALNYM w ramach Innych Kosztów Bezpośrednich i może być poniesiony wyłącznie z kosztów pośrednich projektu. Powyższy obowiązek nakłada ustawa z dnia 16 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1291), która wprowadza zmiany także w zakresie realizacji eksperymentów medycznych, w tym badań klinicznych i weszła w życie z dniem 01.01.2021 r.
W ślad za Biurem ds. Nieruchomości informujemy, że Uniwersytet Medyczny w Łodzi zawarł umowę generalną w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu przeprowadzającego eksperyment medyczny. Ubezpieczenie spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu przeprowadzającego eksperyment medycznyz 23 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2412), dalej zwanym Rozporządzeniem. Umowa dotyczy eksperymentów prowadzonych w ramach działalności naukowo-dydaktycznej Uczelni.
Ważne!
Zgody komisji etycznych – jeśli projekt tego wymaga konieczne jest posiadanie kierunkowej zgody właściwej komisji, o tytule i zakresie zgodnym z projektem finansowanym przez NCN.
11. W zakresie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wsparcia udzieli Państwu mgrAgnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, (agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl) Pomocne w tym względzie mogą okazać się wytyczne NCN oraz informacje o RDM na stronie Otwarty UMED http://otwarty.umed.pl/r-d-m/ oraz Wytyczne do uzupełniania planu zarządzania danymi w projekcie badawczym
12. Polityka NCN dotycząca otwartego dostępu do publikacji w wersji zaktualizowanej
13. Kodeks NCN dotyczący rzetelności badań naukowych i starania o fundusze na badania
Przygotowane i wygenerowane z systemu OSF wnioski należy składać do weryfikacji i podpisu za pośrednictwem Aplikacji Procesowej AP10 Projekty badawczo-naukowe, do której instrukcja dostępna jest pod adresem:
W celu złożenia wniosku w aplikacji AP10 należy:
- Wygenerować wniosek w systemie OSF, początkowo w wersji roboczej dla celów weryfikacyjnych.
- Uruchomić w Process Portalu Aplikację AP10, wybrać właściwy rodzaj projektu,

następnie za pomocą przycisku DALEJ przejść do formularza Zgłoszenia Projektu, wypełnić dane dot. projektu i załączyć wniosek w wersji roboczej (wydruk roboczy) w celu weryfikacji na poziomie Centrum Wsparcia Nauki (CWN).
Na tym etapie proszę zapisać sobie przypisany do zadania numer Instancji, dzięki któremu będą Państwo mogli później zlokalizować swój wniosek w PP.

3. Po pozytywnej weryfikacji wniosku w wersji roboczej przez pracowników CWN, otrzymają Państwo zadanie w PP polegające na załączeniu wniosku w wersji ostatecznej. W celu jego realizacji, należy zablokować do edycji wniosek w systemie OSF, wygenerować jego finalną wersję wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami do podpisu i załączyć je do Aplikacji AP10. Na tym etapie dodatkowo formularz aplikacyjny w PP poprosi Państwa o podanie numeru wniosku, należy wówczas podać nr ID wniosku, który znajduje się w stopce wniosku pobranego z OSF.
Dokumentacja zostanie raz jeszcze zweryfikowana w CWN, przekazana do akceptacji Przełożonego Kierownika Projektu, następnie zweryfikowana pod względem finansowym i podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Uczelni. Kierownik projektu/osoba zgłaszająca wniosek otrzyma podpisane dokumenty na służbowy adres mailowy.
Ważne!
- Nie ma już możliwości przesłania wniosku do podpisu drogą mailową. Po zakończeniu całego procesu weryfikacji a następnie akceptacji władz, podpisane dokumenty otrzymają Państwo z adresu „UMED-ProcessPortal” bpmmail@umed.lodz.pl, skąd należy je pobrać i wymagane załączyć do wniosku w OSF, a następnie wysłać wniosek do NCN zgodnie z Procedurą składania wniosku do NCN dostępną w dokumentacji konkursowej.
- Również w przypadku aplikowania o projekty NCN, w których UMED występuje w roli Partnera w Grupie Podmiotów, konieczne jest Zgłoszenie wniosku w Aplikacji AP10 celem wypełnienia obowiązku wskazanego w komunikacie. Instrukcja zgłoszenia wniosku projektowego do NCN, w którym UMED występuje w roli Partnera. Obowiązuje następująca procedura: Procedura zgłoszenia wniosku w AP10 – UMED jako Partner.docx
Osobom, które nie są zatrudnione w UMED a chcą aplikować w ramach UMED o projekt, konieczne jest NADANIE DOSTĘPU DO SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH. W tym celu niezbędne jest złożenie wniosku o dostęp do systemów IT/Process Portalu za pośrednictwem Aplikacji procesowej AP14 Wnioski do PODO. Pełnomocnikiem ds. Ochrony Danych Osobowych oraz Ekspertem w ww. Aplikacji jest Pani Urszula Jastrzębowska: urszula.jastrzebowska@umed.lodz.pl. W sekcji Dostęp do systemu należy wybrać Process Portal.
DOKTORANCI / STUDENCI – o dostęp do systemu IT wnioskuje kierownik jednostki, z którą doktorant jest powiązany (zwykle jest to opiekun naukowy), w tym wypadku nie ma potrzeby załączania dodatkowych plików, system zaczytuje automatycznie dane studenta/doktoranta po podaniu numeru PESEL.
Osoby określone jako „INNE”, czyli osoby w żaden sposób formalnie nie związane z UMED – o dostęp do systemu IT może zawnioskować osoba, która posiada stosowne uprawnienia, czyli np. Kierownik CWN – Pani dr Paulina Hejduk. W tej sytuacji konieczne jest przekazanie danych jak na poniższym screenie, tj.:
– pesel,
– imię i nazwisko,
– adres e-mail, który aktywnie jest używany, – numer telefonu.


W przypadku osób określonych jako „INNE” konieczne jest również załączenie załącznika w module „Załączniki”. W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu z pracownikami CWN.

Pobrane z systemu OSF porozumienie o współpracy należy procedować w Aplikacji Procesowej AP12.05 Obieg umowy.
- w formularzu wybrać z Szablonu umowy: „umowa inna/wg wzoru przekazanego przez stronę”

Po uruchomieniu wniosku należy wypełnić wszystkie pola oznaczone gwiazdką:
2. W sekcji Dane do umowy w polu jednostki merytorycznej należy wybrać:
- Centrum Wsparcia Nauki w przypadku projektów OPUS bez LAP, SONATA, SONATA BIS, PRELUDIUM, PRELUDIUM BIS, MAESTRO;
- Dział Projektów Międzynarodowych w przypadku projektów OPUS-LAP/ Weave oraz POLONEZ BIS lub innych międzynarodowych,


3. W dalszej części formularza należy uzupełnić daty zawarcia porozumienia (można wskazać umowa na czas nieokreślony, jeżeli daty nie da się określić)

4. W polu „Czy umowa rodzi koszty” należy wybrać TAK oraz w polu Konto kosztów wpisać nr konta przyznany do projektu, a w przypadku braku ustalenia konta „brak” lub „nie określono” albo inną stosowną uwagę.

5. w Polu „Czy umowa zawierana jest na podstawie Zarządzenia nr 1/2021 lub Zarządzenia nr 106/2020” należy wybrać NIE

6. W sekcji Strony w umowie należy wybrać reprezentanta Rektor, a następnie osobę podpisującą w imieniu Rektora – Prorektor prof. Agnieszkę Piastowską-Ciesielską.

7. W sekcji Projekt umowy należy załączyć wypełniony wzór Porozumienia.
8. W dalszej części formularza należy uzupełnić strony w umowie, wybrać rodzaje podpisu (UMED podpisuje umowy elektronicznie) oraz wpisać adres e-mail, na który zostanie wysłana umowa po podpisaniu przez reprezentantów Uczelni– prosimy o wpisywanie własnego adresu służbowego i tym samym pośredniczyć w przekazaniu podpisanego przez reprezentantów UMED porozumienia do pozostałych Stron (można wpisać kilka adresów email).
26.05.2025
deadline na rozpoczęcie procedowania porozumienia o współpracy dla projektów realizowanych w grupie podmiotów w aplikacji AP12.05. Porozumienie jest procedowane przez Kierownika Projektu lub osobę przez niego upoważnioną. Czas niezbędny na przeprocesowanie dokumentu wynosi 7 dni. Porozumienie do wniosku NCN pobiera się z systemu OSF z poziomu wniosku i jego zapisy nie są negocjowalne,
02.06.2025
deadline na zakończenie procedowania porozumień,
02.06.2025
deadline na zgłoszenie projektu w aplikacji AP10. Jest to równoznaczne ze złożeniem wniosku w wersji roboczej,
09.06.2025
deadline na załączenie do wcześniejszego zgłoszenia, wniosku w wersji ostatecznej w aplikacji AP10,
09.06 – 17.06.2025
etapy administracyjne związane z procedowaniem wniosku w aplikacji AP10 (akceptacja Przełożonego, weryfikacja księgowości, podpisy władz),
17.06.2025, o g. 16:00 deadline na złożenie wniosku w systemie OSF.
Zwracamy się z prośbą o dotrzymanie wskazanych powyżej terminów. Przekroczenie ww. harmonogramu jest obarczone ryzykiem niezłożenia wniosku w terminie wskazanym przez NCN
Oferujemy szkolenia uwzględniające kompleksowe podejście do projektów – od pomysłu do realizacji:
- W kierunku własnego projektu badawczego – OPUS 29 (7 kwietnia br.) – dla tych, którzy chcą ubiegać się o projekt badawczy OPUS w otwartym naborze;
- OPEN WEEK w Centrum Wsparcia Nauki (14-17 kwietnia br.) – dla zainteresowanych wsparciem w zakresie aplikowania o projekty PRELUDIUM lub w zakresie bieżącego zarządzania tego typu projektami, również w obszarze Planu Zarządzania Danymi i Repozytorium;
- Obsługa Aplikacji AP10 – Projekty badawczo-naukowe (20 maja br.) – zainteresowanym pokażemy jak przebiega proces Przygotowanie projektu, w szczególności na czym polega Zgłoszenie Projektu NCN w PP. Zapisy w INTRANECIE w maju.
Oferujemy ponadto konsultacje indywidualne a także zachęcamy do udziału w spotkaniach informacyjnych organizowanych przez NCN Warsztaty dla wnioskodawców.
W razie pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji Zespół CWN
Materiały do pobrania:
- Dane podmiotu na potrzeby wypełnienia wniosku
Dane podmiotu do wniosków NCN.docx
Aktualności
OPEN WEEK dla PRELUDIUM
Dla kogo: Centrum Wsparcia Nauki oraz Centrum Informacyjno-Biblioteczne…Konkursy Narodowego Centrum Nauki – OPUS 29, PRELUDIUM 24
Szanowni Państwo, Centrum Wsparcia Nauki w ślad za…Nagroda Prezesa Rady Ministrów – edycja 2025
W uznaniu wkładu w rozwój polskiej nauki, Prezes Rady Ministrów…Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur imperdiet massa tincidunt tortor lobortis, quis faucibus justo ultrices. Cras auctor, metus et iaculis fermentum, augue ante mattis arcu, sed porttitor ligula lectus in felis. Nunc eget dolor tincidunt, volutpat est non, pretium arcu