Jesteś tutaj: Witamy  ›  Nagrody, stopnie, tytuły  ›  Postępowanie profesorskie

Postępowanie profesorskie

Wymagania dokumentacyjne wniosków w sprawie nadania tytułu profesora obwiązujące od dnia 1 maja 2023 r.

https://www.rdn.gov.pl/postepowanie-profesorskie.wymagania-dokumentacyjne-wnioskow-w-sprawie-nadania-tytulu-profesora-obwiazujace-od-dnia-1-maja-2023-r.html

Rada Doskonałości Naukowej informuje, że wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu profesora, o którym mowa w art. 228 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), powinien być sporządzony obligatoryjnie na załączonych wzorach dokumentów.

Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu profesora może być złożony do Rady Doskonałości Naukowej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP (z zastrzeżeniem oświadczenia lustracyjnego, które musi być złożone w wersji papierowej i opatrzone podpisem własnoręcznym):

/RDN/SkrytkaESP

W takim przypadku wniosek powinien zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Obowiązek złożenia właściwego podpisu elektronicznego dotyczy także wniosku przewodniego oraz każdego innego dokumentu wytworzonego przez Wnioskodawcę na potrzeby przeprowadzenia postępowania w sprawie nadania tytułu profesora.

W celu rozpoczęcia procesu elektronicznej wysyłki dokumentacji, należy wejść na stronę główną platformy ePUAP i:

wpisać w dostępnej wyszukiwarce: „pismo ogólne do podmiotu publicznego” lub

otworzyć „Katalog spraw”, a następnie wybrać ikonę: „Pisma do urzędu”.

Podpis zaufany (czyli bezpłatny podpis elektroniczny) w łatwy i szybki sposób można złożyć na poszczególnych dokumentach, które powinny być zapisane w formacie pdf, poprzez poniżej wskazaną stronę internetową:

https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany

Przedmiotowy wniosek może być także złożony osobiście w siedzibie Rady Doskonałości Naukowej lub za pośrednictwem przesyłki pocztowej albo kurierskiej w formie papierowej. W takim przypadku wniosek przewodni oraz każdy inny dokument wytworzony przez Wnioskodawcę na potrzeby przeprowadzenia postępowania w sprawie nadania tytułu profesora musi być opatrzony podpisem własnoręcznym. 

Jednocześnie Rada Doskonałości Naukowej zaleca wykorzystanie pendrivów jako elektronicznych nośników danych (przy składaniu wniosku w formie papierowej).   Zaleca się, aby w dziedzinach: nauk medycznych i nauk o zdrowiu, rolniczych oraz teologicznych Wnioskodawca dołączył analizę bibliometryczną sporządzoną przez bibliotekę uczelnianą.

DO POBRANIA

Aktualności


5 kwietnia 2024

INFORMACJA W SPRAWIE NAGRÓD MINISTRA ZDROWIA DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

Szanowni Państwo, przypominamy o możliwości składania wniosków o…