Wnioski w konkursie MINIATURA ogłaszanym przez Narodowe Centrum Nauki składa się elektronicznie za pośrednictwem systemu ZSUN/OSF (Zintegrowany System Usług dla Nauki /Obsługa Strumieni Finansowania) na stronie: https://osf.opi.org.pl/.
Na procedurę NCN składania wniosków składają się następujące etapy:
- Rejestracja/logowanie do systemu z uprawnieniami redaktora/redaktora pomocniczego/czytelnika oraz kierownika projektów we wnioskach OSF.
- Założenie nowego formularza wniosku odpowiedniego dla edycji konkursu, w którym aktualnie prowadzony jest nabór.
- Wypełnienie formularza zgodnie z zakresem podanym w systemie.
- Dane Uniwersytetu Medycznego w Łodzi niezbędne do wypełnienia formularza – Dane podmiotu do wniosków NCN.docx
- Plan Zarządzania Danymi sporządzony w oparciu o wytyczne NCN (element dokumentacji konkursowej).
W tym zakresie wsparcia udzieli Państwu mgr Agnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl
Informacje o RDM (Research Data Management) na stronie Otwarty Umed>> http://otwarty.umed.pl/r-d-m/
- Dodanie plików.
- Sprawdzenie kompletności wniosku.
- Zablokowanie edycji wniosku.
- Pobranie ostatecznej wersji wniosku, podpisanie go przez osobę upoważnioną do reprezentacji i dołączenie do systemu.
Wniosek należy przekazać do weryfikacji i podpisu zgodnie z wewnętrzną procedura składania wniosków MINIATURA podawaną każdorazowo do wiadomości przy okazji ogłaszania nowych edycji konkursowych. Poniżej ogólne informacje w tym zakresie.
Otrzymany podpisany wniosek należy załączyć w systemie OSF.
- Wysłanie wniosku drogą elektroniczną, za pośrednictwem systemu ZSUN/OSF.
Po zarejestrowaniu wniosku przez NCN jego status zmieni się na Przyjęty.
UWAGA! po wykonaniu tej operacji nie będą możliwe żadne zmiany treści wniosku.
Szczegółowa procedura składania wniosków MINIATURA znajduje się zawsze w aktualnej dokumentacji konkursowej.
Wewnętrzna procedura składania wniosków w konkursie MINIATURA do NCN
Wewnętrzna szczegółowa procedura wraz z harmonogramem podawana jest każdorazowo do wiadomości przy okazji ogłaszania nowych edycji konkursowych.
Przygotowane i wygenerowane z systemu OSF wnioski należy składać do weryfikacji i podpisu za pośrednictwem Aplikacji Procesowej AP10 Projekty badawczo-naukowe, do której instrukcja dostępna jest pod adresem: https://studumedlodz.sharepoint.com/sites/BWP/SitePages/AP10-Projekty-badawczo-naukowe.aspx
W celu złożenia wniosku w aplikacji AP10 należy:
- Wygenerować wniosek w systemie OSF, początkowo w wersji roboczej dla celów weryfikacyjnych.
- Uruchomić w Process Portalu Aplikację AP10, wybrać właściwy rodzaj projektu,
następnie za pomocą przycisku DALEJ przejść do formularza Zgłoszenia Projektu, wypełnić dane dot. projektu i załączyć wniosek w wersji roboczej (wydruk roboczy) w celu weryfikacji na poziomie Centrum Wsparcia Nauki (CWN).
Na tym etapie proszę zapisać sobie przypisany do zadania numer Instancji, dzięki któremu będą Państwo mogli później zlokalizować swój wniosek w PP.
- Po pozytywnej weryfikacji wniosku w wersji roboczej przez pracowników CWN, otrzymają Państwo zadanie w PP polegające na załączeniu wniosku w wersji ostatecznej. W celu jego realizacji, należy zablokować do edycji wniosek w systemie OSF, wygenerować jego finalną wersję wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami do podpisu i załączyć je do Aplikacji AP10. Na tym etapie dodatkowo formularz aplikacyjny w PP poprosi Państwa o podanie numeru wniosku, należy wówczas podać nr ID wniosku, który znajduje się w stopce wniosku pobranego z OSF.
Dokumentacja zostanie raz jeszcze zweryfikowana w CWN, przekazana do akceptacji Przełożonego Kierownika Projektu, następnie zweryfikowana pod względem finansowym i podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Uczelni. Kierownik projektu/osoba zgłaszająca wniosek otrzyma podpisane dokumenty na służbowy adres mailowy.
Ważne! Nie ma już możliwości przesłania wniosku do podpisu drogą mailową. Po zakończeniu całego procesu weryfikacji a następnie akceptacji władz, podpisane dokumenty otrzymają Państwo z adresu “UMED-ProcessPortal” bpmmail@umed.lodz.pl, skąd należy je pobrać i wymagane załączyć do wniosku w OSF, a następnie wysłać wniosek do NCN zgodnie z Procedurą składania wniosku do NCN dostępną w dokumentacji konkursowej.
Procedura składania raportów z realizacji działań naukowych MINIATURA NCN
Informacje dotyczące raportowania oraz szczegółowe wytyczne w zakresie wypełniania poszczególnych zakładek raportu znajdują się na stronie NCN pod adresem https://www.ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/informacje-dla-realizujacych-projekty/raportowanie-projektow-z-ncn/raporty-miniatura
Kwestie ogólne
Raport końcowy z realizacji działania naukowego należy złożyć najpóźniej w ciągu 13 miesięcy od momentu rozpoczęcia działania. Raport końcowy może zostać złożony wcześniej, tj. przed upływem 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia realizacji działania i jest to jednoznaczne z wcześniejszym zakończeniem jego realizacji.
UWAGA: środki finansowe niewykorzystane na realizację działania podlegają zwrotowi w terminie do 30 dni od dnia zakończenia jego realizacji. W przypadku wcześniejszego złożenia raportu końcowego (przed upływem 13 miesięcy od momentu rozpoczęcia działania) środki finansowe niewykorzystane na realizację działania podlegają zwrotowi nie później niż w dniu złożenia raportu końcowego.
Od środków niewykorzystanych zwróconych po terminie nalicza się odsetki ustawowe jak za opóźnienie począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu ww. środków.
Raport końcowy składany jest w NCN w wersji elektronicznej w systemie ZSUN/OSF, z wykorzystaniem przycisku „Wyślij raport do NCN” oraz obowiązkowo przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP).
Wygenerowany PDF raportu, musi zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym w standardzie PAdES przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu będącego wnioskodawcą.
Osoba realizująca działanie naukowe przed wysyłką raportu do NCN, generuje raport w wersji roboczej a następnie przesyła go na adres: ncn.cwn@umed.lodz.pl celem weryfikacji. Raport jest weryfikowany przez pracowników Centrum Wsparcia Nauki oraz Działu Księgowości. Dopiero po pozytywnej weryfikacji Osoba realizująca działanie naukowe może przekazać raport do NCN a następnie wygenerować jego pdf, który ponownie przekazuje na adres: ncn.cwn@umed.lodz.pl.
W dalszej kolejności raport jest procedowany przez pracowników Centrum Wsparcia Nauki i po uzyskaniu wszystkich podpisów przesyłany przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP) do NCN.
UWAGA!
- Dla projektów realizowanych w aplikacji AP10 Projekty badawczo-naukowe procedowanie raportu końcowego odbywa się za pośrednictwem aplikacji AP10. Kierownik projektu otrzymuje zadanie: Załączenie raportu końcowego zgodnie z instrukcjąhttps://studumedlodz.sharepoint.com/sites/BWP/SitePages/AP10-Projekty-badawczo-naukowe.aspx
- Przed załączeniem raportu do otrzymanego zadania w Process Portalu,konieczne jest przesłanie raportu w wersji roboczejna adres Centrum Wsparcia Nauki ncn.cwn@umed.lodz.pl celem jego weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji raportu w wersji roboczej, Kierownik Projektu może załączyć wersję ostateczną/przekazaną do NCN raportu w AP10.
- Osoby umocowane do podpisywania raportów:
- Kwestor:
- mgr Lidia Solecka
- Kierownik jednostki:
- Prorektor ds. Rozwoju Nauki i Współpracy Międzynarodowej – prof. dr hab. Lucyna Woźniak
- Kwestor:
- Formularz raportu końcowego może zostać wygenerowany w każdej chwili, począwszy od momentu rozpoczęcia realizacji działania.
- Pozostałe informacje
- Dane jednostki realizującej działanie naukowe oraz dane osoby realizującej działanie naukowe importowane są automatycznie z wniosku poprzez system ZSUN/OSF. W przypadku zmiany danych zawartych w tych sekcjach, należy je zaktualizować w raporcie końcowym.
Aktualizacja danych osoby realizującej działanie naukowe możliwa jest po kontakcie z opiekunem po stronie NCN (telefonicznie, mailowo, pisemnie), który następnie w sekcji „Dane osoby realizującej działanie naukowe” odblokuje do edycji rekord z danymi. Po dokonaniu zmiany danych, opiekun po stronie NCN powinien zostać o tym fakcie poinformowany, aby rekord został ponownie zablokowany.
Szczegółowe informacje dotyczące raportowania w zakresach takich jak:
- sprawozdanie merytoryczne
- popularyzatorski opis rezultatów działania naukowego
- publikacje
- zestawienie kosztów planowanych i poniesionych
znajdują się pod adresem https://www.ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/informacje-dla-realizujacych-projekty/raportowanie-projektow-z-ncn/raporty-miniatura.