Szanowni Państwo,
Centrum Wsparcia Nauki w ślad za Narodowym Centrum Nauki informuje, że dnia 16 grudnia 2024 r. Koordynatorzy dyscyplin ogłosili 2 konkursy na projekty badawcze – SONATINĘ 9 dla młodszych stażem naukowczyń i naukowców, oraz SHENG 4 na dwustronne międzynarodowe projekty badawcze, o finansowanie których ubiegać się mogą polskie zespoły planujące prowadzić badania podstawowe we współpracy z partnerami z Chin. Łączny budżet ogłoszonych konkursów to 86 mln zł.
Szczegóły konkursów, ważne zmiany, terminy, dodatkowe informacje na potrzeby wypełnienia wniosku, procedura składania wniosków oraz wewnętrzny harmonogram opisane są poniżej.
Budżet konkursu SONATINA 9 wynosi 40 milionów złotych, co oznacza wzrost wysokości finansowania o 100% w porównaniu do poprzedniej edycji konkursu. W konkursie SHENG 4 budżet dostępny dla polskich zespołów badawczych jest również rekordowy, wynosi 46 mln zł. W poprzedniej edycji konkursu, ogłoszonej dokładnie dwa lata temu, wynosił ponad trzykrotnie mniej – jedynie 15 mln zł. Finansowanie dla konkursów SONATINA 9 i SHENG 4 na takim poziomie jest możliwe dzięki zwiększeniu budżetu NCN.
Ocena wniosków w NCN dla konkursów SONATINA i SHENG jest dokonywana przez zespoły ekspertów wybrane przez Radę NCN dla trzech obszarów dziedzinowych: HS, ST i NZ. Proces oceny jest dwuetapowy. W pierwszym etapie członkowie zespołu sporządzą indywidualne opinie dla wniosków, a następnie kolegialnie ustalą ich ocenę podczas pierwszego posiedzenia zespołu. W drugim etapie wnioski będą opiniować eksperci zewnętrzni, czyli naukowcy z całego świata specjalizujący się w tematyce ocenianego wniosku. Dodatkowo w konkursie SONATINA kierownicy projektu odbędą rozmowy kwalifikacyjne w siedzibie NCN, a ostateczną ocenę i rekomendacje dot. finansowania ustali zespół na drugim posiedzeniu panelowym. W konkursie SHENG wnioski będą oceniane równolegle przez NCN i NSFC. Finansowanie otrzymają te projekty, które będą rekomendowane do finansowania przez obydwie agencje i zmieszczą się w puli konkursu.
Wyniki dla konkursu SONATINA zostaną opublikowane najpóźniej we wrześniu 2025 roku, a dla konkursu SHENG – do końca listopada 2025 roku.
Wraz z ogłoszeniem grudniowych konkursów NCN zmienia się wykaz paneli dyscyplin NCN będący podstawą procesu kwalifikacji i oceny wniosków w Narodowym Centrum Nauki, po raz pierwszy od lat w tak szerokim zakresie. Decyzję o zmianach podjęła Rada NCN podczas wrześniowego posiedzenia, po wielomiesięcznych dyskusjach oraz rozpatrzeniu postulatów płynących od polskiego środowiska naukowego. Zmiany wprowadzono przede wszystkim po to, aby przybliżyć konstrukcję wykazu paneli NCN do podziału stosowanego w Europejskiej Radzie ds. Badań Naukowych (ERC) i jednocześnie lepiej dopasować go do realiów uprawiania nauki. Więcej informacji o zmianach w wykazie.
Konkurs skierowany jest do osób, które posiadają stopień doktora uzyskany w roku wystąpienia z wnioskiem lub w okresie 3 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem (w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r.) lub którym stopień doktora zostanie nadany do 30 czerwca 2025 r. Okres 3 lat może zostać przedłużony o przerwy w karierze naukowej, szczegółowo określone w uchwale.
Dla kierownika projektu badawczego obowiązkowe jest zaplanowanie zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, na podstawie umowy o pracę, w podmiocie planowanym jako miejsce realizacji projektu i innym niż podmiot, w którym kierownik projektu uzyskał stopień doktora. Kierownik projektu zobowiązany jest do zaplanowania i odbycia stażu zagranicznego trwającego od 3 do 6 miesięcy w zagranicznym ośrodku naukowym.
Rada NCN ustaliła wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów badawczych w ramach konkursu SONATINA 9 w kwocie 40 mln zł.
Wniosek należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej przez system OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl, zgodnie z procedurą składania wniosków.
Nabór wniosków w systemie OSF trwa do 17 marca 2025 r. do godziny 16:00 CET.
Począwszy od konkursów ogłoszonych w dniu 15 grudnia 2023 r. wykaz literatury NIE wlicza się do limitów stron w skróconym i szczegółowym opisie projektu badawczego.
W związku z inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, Rada Narodowego Centrum Nauki ustala, że we wnioskach składanych w konkursach Narodowego Centrum Nauki nie można planować jakiejkolwiek współpracy podmiotów polskich z podmiotami rosyjskimi. Zaplanowanie takiej współpracy będzie skutkować odrzuceniem wniosku ze względów formalnych.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi we wrześniu 2025 roku.
Ważne zmiany:
- Koszty wydania monografii są kosztem niekwalifikowalnym z kategorii kosztów bezpośrednich.
- Wykaz literatury nie wlicza się do limitów stron (tj. 5 stron w przypadku opisu skróconego oraz 15 stron w przypadku opisu szczegółowego). Poza limitami stron możne znajdować się wyłącznie spis literatury.
- Obowiązuje nowy podział paneli dziedzinowych w grupie Nauk o Życiu.
Wnioski będą oceniane w dwóch kategoriach:
- A: Ocena projektu (70%) (poziom naukowy, możliwość wykonania, potencjalny wpływ)
- B: Kwalifikacje i osiągnięcia kierownika projektu (30%)
Prosimy o zapoznanie się z pełną dokumentacją konkursową – https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonatina9
Na polsko-chińskie projekty badawcze. Konkurs SHENG 4 jest organizowany przez Narodowe Centrum Nauki (zwane dalej „NCN”) z chińską agencją National Natural Science Foundation of China (zwaną dalej „NSFC”), zgodnie z procedurą oceny równoległej. Oznacza to, że obie agencje prowadzą równoległą ocenę formalną i merytoryczną wniosków, a finansowanie otrzymają tylko te projekty, które uzyskają pozytywną rekomendację obu agencji.
Konkurs jest skierowany do polskich zespołów badawczych, które wspólnie z zespołami chińskimi wystąpią z wnioskiem o finansowanie projektu badawczego.
W konkursie SHENG 4 można otrzymać środki na prowadzenie badań naukowych, wynagrodzenie zespołu badawczego, stypendia dla studentów lub doktorantów, zakup lub wytworzenie aparatury naukowo-badawczej oraz pokryć inne koszty związane z wydatkami niezbędnymi do realizacji polskiej części projektu badawczego.
Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań przez polskie zespoły badawcze w ramach polsko-chińskich projektów badawczych w konkursie SHENG 4 wynosi 46 mln zł.
W NCN przyjmowane są wnioski, do których załączone są opisy wspólnych projektów badawczych (Joint Project Description, JPD) wraz z CV z wykazem publikacji kierowników oraz członków polskiego i chińskiego zespołu badawczego. Informacje zawarte w opisie wspólnego projektu (JPD) oraz w CV z wykazem publikacji nie mogą być sprzeczne z informacjami ujętymi w poszczególnych sekcjach wniosku krajowego składanego w systemie OSF oraz w pozostałych załącznikach do wniosku.
Termin składania wniosków dla polskich zespołów w systemie OSF upływa 17 marca 2025 r. o godzinie 16:00 CET.
Ważne zmiany:
- Koszty wydania monografii są kosztem niekwalifikowalnym z kategorii kosztów bezpośrednich.
- Obowiązuje nowy podział paneli dziedzinowych
Wnioski będą oceniane w dwóch kategoriach:
- A: Ocena projektu (poziom naukowy, możliwość wykonania, potencjalny wpływ) – waga 65%
- B: Kwalifikacje i osiągnięcia kierowników projektu i współwykonawców – waga 35%
Prosimy o zapoznanie się z pełną dokumentacją konkursową: https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sheng4 Osoby zainteresowane projektami w ramach konkursu OPUS 28+LAP/Weave proszone są o kontakt z Działem Projektów Międzynarodowych
Nabór wniosków w systemie OSF trwa do 17 marca 2025 r. do godziny 16:00.
Wnioski należy składać wyłącznie w formie elektronicznej przez system OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl zgodnie z procedurą składania wniosków.
Rozstrzygnięcie:
- SONATINA 9 – do końca września 2025 r.
- SHENG 4 – do końca listopada 2025 r.
1. Nabór wniosków we wszystkich konkursach jest prowadzony za pośrednictwem systemu elektronicznego OSF (https://osf.opi.org.pl), natomiast wewnętrzne terminy i procedury dla projektów krajowych przedstawione zostały poniżej.
Zwracamy uwagę na konieczność zgłoszenia wniosku niezależnie od statusu w jakim występuje w nim UMED (Lider, Partner). Szczegóły opisane zostały w sekcji Procedowanie wniosku w aplikacji procesowej w PP i wyodrębnione jako Ważne, obowiązuje odrębna procedura w zakresie zgłoszenia wniosku, w którym UMED występuje w roli Partnera w projekcie.
2. Adres skrytki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi: /UMEDLodz/SkrytkaESP
3. Koszty pośrednie to koszty pośrednio związane z projektem badawczym, niezbędne do jego realizacji. Na koszty pośrednie składają się:
- koszty pośrednie Open Access w wysokości do 2% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone wyłącznie na koszty związane z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie;
- pozostałe koszty pośrednie w wysokości równej 20% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone na koszty pośrednio związane z projektem, w tym koszty udostępnienia publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie.
Pełen katalog kosztów w projektach badawczych określa Załącznik nr 2 do Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych, określonego uchwałą Rady NCN nr 84/2024 z dnia 5 września 2024 r.
4. Zgodnie z definicją prezentowaną przez NCN i polityką rachunkowości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w kategorii Koszty aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania należy wykazać pozycje spełniające poniższe definicje:
- Aparatura naukowo-badawcza (wg definicji GUS) rozumiana jest jako zestaw/zestawy urządzeń badawczych, pomiarowych lub laboratoryjnych o małym stopniu uniwersalności i wysokich parametrach technicznych (zazwyczaj wyższych o kilka rzędów dokładności pomiaru w stosunku do typowej aparatury stosowanej dla celów produkcyjnych lub eksploatacyjnych), która zgodnie z zasadami (polityką) rachunkowości obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczana jest do środków trwałych.
- Inne urządzenia – w tej pozycji należy ująć inne urządzenia niespełniające definicji aparatury naukowo-badawczej, które zgodnie z zasadami (polityką) rachunkowości obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczane są do środków trwałych.
- Oprogramowanie – w tej pozycji wykazywane jest zakupione na potrzeby projektu oprogramowanie, które zgodnie z zasadami (polityką rachunkowości) obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczane jest do wartości niematerialnych i prawnych.
5. W przypadku zakupu aparatury o wartości jednostkowej powyżej 130 tys. netto konieczna jest zgoda Centralnego Laboratorium Badawczego (CLB) zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2024 z dnia 16 września 2024 r. zmieniającym zarządzenie nr 123/2021 z dnia 22 grudnia 2021 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie powołania Centralnego Laboratorium Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Zgoda musi być dołączona do wniosku składanego za pośrednictwem AP10 w PP.
Podanie/wniosek o zgodę należy składać do Przewodniczącego Rady Zarządzającej CLB, którym jest Prorektor właściwy ds. nauki, na adres: prorektor.nauka@umed.lodz.pl.
Wzór wniosku o zakup kluczowej aparatury badawczej zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2024 – do pobrania tutaj. Wnioski rozpatrywane są na posiedzeniach Rady CLB.
6. Na potrzeby wypełniania wniosku projektowego w zakresie kosztorysu odsyłamy do Katalogu Usług oferowanych przez Centralne Laboratorium Badawcze:
20.04 Katalog usług Centralnego Laboratorium Badawczego.pdf
Osobami do kontaktu w sprawie usług oferowanych w ramach katalogu są:
- Zwierzętarnia Wydziału Farmaceutycznego: Dominika Matusiak, dominika.matusiak@umed.lodz.pl
- MOLecoLAB Centrum Badań Molekularnych Chorób Cywilizacyjnych: prof. Ireneusz Majsterek, ireneusz.majsterek@umed.lodz.pl
- Uniwersyteckie Laboratorium Naukowe CoreLab: dr Jacek Szymański, jacek.szymanski@umed.lodz.pl
- BRaIn, oferta i zakres usług na stronie: https://brain.umed.pl/
– Cytometria: mgr Michał Maj, michal.maj@umed.lodz.pl
– Mikroskopia, biologia molekularna: mgr Marta Kozieł, marta.koziel@umed.lodz.pl
– Najem laboratoriów: mgr Magdalena Kapica, magdalena.kapica@umed.lodz.pl
Usługi oferowane w ramach UMED nie są usługami obcymi. W kategorii „usługi obce” ujmowane są koszty dotyczące usług nabywanych od podmiotów zewnętrznych (instytucjonalnych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).
7. BIOBANKOWANIE materiałów biologicznych, oferta na stronie https://biobank.umed.pl/
Dlaczego warto współpracować z Biobankiem HARC? → Biobank do projektów
- e-mail: biobankharc@umed.lodz.pl
- 42/272 53 75 – dr Marta Popławska, marta.poplawska@umed.lodz.pl
- 42/272 53 76 – dr Edyta Pietrowska, edyta.pietrowska@umed.lodz.pl
Usługi oferowane w ramach UMED nie są usługami obcymi.
8. W przypadku projektów, do realizacji których potrzebne będą zasoby sprzętowe (typu: serwery, macierze dyskowe, sprzęt sieciowy), software-owe lub ludzkie z obszaru IT przed załączeniem do procesu wersji roboczej wniosku prosimy o konsultacje z Centrum Informatyczno-Telekomunikacyjnym (Mariusz Sawko email: mariusz.sawko@umed.lodz.pl tel.: (42)2725003, 785911537).
9. W przypadku projektów prowadzonych z udziałem pacjentów lub materiału biologicznego pobranego od osoby do celów naukowych, koszt ubezpieczenia OC dla eksperymentu medycznego jest kosztem koniecznym, ale NIEKWALIFIKOWALNYM w ramach Innych Kosztów Bezpośrednich i może być poniesiony wyłącznie z kosztów pośrednich projektu. Powyższy obowiązek nakłada ustawa z dnia 16 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1291), która wprowadza zmiany także w zakresie realizacji eksperymentów medycznych, w tym badań klinicznych i weszła w życie z dniem 01.01.2021 r.
W ślad za Biurem ds. Nieruchomości informujemy, że Uniwersytet Medyczny w Łodzi zawarł umowę generalną w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu przeprowadzającego eksperyment medyczny. Ubezpieczenie spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu przeprowadzającego eksperyment medycznyz 23 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2412), dalej zwanym Rozporządzeniem. Umowa dotyczy eksperymentów prowadzonych w ramach działalności naukowo-dydaktycznej Uczelni.
Ważne! Zgody komisji etycznych – jeśli projekt tego wymaga konieczne jest posiadanie kierunkowej zgody właściwej komisji, o tytule i zakresie zgodnym z projektem finansowanym przez NCN.
11. W zakresie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wsparcia udzieli Państwu mgrAgnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, (agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl) Pomocne w tym względzie mogą okazać się wytyczne NCN oraz informacje o RDM na stronie Otwarty UMED http://otwarty.umed.pl/r-d-m/ oraz Wytyczne do uzupełniania planu zarządzania danymi w projekcie badawczym
12. Polityka NCN dotycząca otwartego dostępu do publikacji w wersji zaktualizowanej
13. Kodeks NCN dotyczący rzetelności badań naukowych i starania o fundusze na badania
Przygotowane i wygenerowane z systemu OSF wnioski należy składać do weryfikacji i podpisu za pośrednictwem Aplikacji Procesowej AP10 Projekty badawczo-naukowe, do której instrukcja dostępna jest pod adresem:
https://studumedlodz.sharepoint.com/sites/BWP/SitePages/AP10-Projekty-badawczo-naukowe.aspx
W celu złożenia wniosku w aplikacji AP10 należy:
- Wygenerować wniosek w systemie OSF, początkowo w wersji roboczej dla celów weryfikacyjnych.
- Uruchomić w Process Portalu Aplikację AP10, wybrać właściwy rodzaj projektu,
następnie za pomocą przycisku DALEJ przejść do formularza Zgłoszenia Projektu, wypełnić dane dot. projektu i załączyć wniosek w wersji roboczej (wydruk roboczy) w celu weryfikacji na poziomie Centrum Wsparcia Nauki (CWN). Na tym etapie proszę zapisać sobie przypisany do zadania numer Instancji, dzięki któremu będą Państwo mogli później zlokalizować swój wniosek w PP. - Po pozytywnej weryfikacji wniosku w wersji roboczej przez pracowników CWN, otrzymają Państwo zadanie w PP polegające na załączeniu wniosku w wersji ostatecznej. W celu jego realizacji, należy zablokować do edycji wniosek w systemie OSF, wygenerować jego finalną wersję wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami do podpisu i załączyć je do Aplikacji AP10. Na tym etapie dodatkowo formularz aplikacyjny w PP poprosi Państwa o podanie numeru wniosku, należy wówczas podać nr ID wniosku, który znajduje się w stopce wniosku pobranego z OSF.
Dokumentacja zostanie raz jeszcze zweryfikowana w CWN, przekazana do akceptacji Przełożonego Kierownika Projektu, następnie zweryfikowana pod względem finansowym i podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Uczelni. Kierownik projektu/osoba zgłaszająca wniosek otrzyma podpisane dokumenty na służbowy adres mailowy.
Ważne!
- Nie ma już możliwości przesłania wniosku do podpisu drogą mailową. Po zakończeniu całego procesu weryfikacji a następnie akceptacji władz, podpisane dokumenty otrzymają Państwo z adresu “UMED-ProcessPortal” bpmmail@umed.lodz.pl, skąd należy je pobrać i wymagane załączyć do wniosku w OSF, a następnie wysłać wniosek do NCN zgodnie z Procedurą składania wniosku do NCN dostępną w dokumentacji konkursowej.
- Również w przypadku aplikowania o projekty NCN, w których UMED występuje w roli Partnera w Grupie Podmiotów, konieczne jest Zgłoszenie wniosku w Aplikacji AP10 celem wypełnienia obowiązku wskazanego w komunikacie. Instrukcja zgłoszenia wniosku projektowego do NCN, w którym UMED występuje w roli Partnera. Obowiązuje następująca procedura: Procedura zgłoszenia wniosku w AP10 – UMED jako Partner.docx
Osobom, które nie są zatrudnione w UMED a chcą aplikować w ramach UMED o projekt, konieczne jest NADANIE DOSTĘPU DO SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH. W tym celu niezbędne jest złożenie wniosku o dostęp do systemów IT/Process Portalu za pośrednictwem Aplikacji procesowej AP14 Wnioski do PODO. Pełnomocnikiem ds. Ochrony Danych Osobowych oraz Ekspertem w ww. Aplikacji jest Pani Urszula Jastrzębowska: urszula.jastrzebowska@umed.lodz.pl. W sekcji Dostęp do systemu należy wybrać Process Portal.
DOKTORANCI / STUDENCI – o dostęp do systemu IT wnioskuje kierownik jednostki, z którą doktorant jest powiązany (zwykle jest to opiekun naukowy), w tym wypadku nie ma potrzeby załączania dodatkowych plików, system zaczytuje automatycznie dane studenta/doktoranta po podaniu numeru PESEL.
Osoby określone jako „INNE”, czyli osoby w żaden sposób formalnie nie związane z UMED – o dostęp do systemu IT może zawnioskować osoba, która posiada stosowne uprawnienia, czyli np. Kierownik CWN – Pani dr Paulina Hejduk. W tej sytuacji konieczne jest przekazanie danych jak na poniższym screenie, tj.:
- pesel,
- imię i nazwisko,
- adres e-mail, który aktywnie jest używany,
- numer telefonu.
W przypadku osób określonych jako „INNE” konieczne jest również załączenie załącznika w module „Załączniki”. W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu z pracownikami CWN.
Pobrane z systemu OSF porozumienie o współpracy należy procedować w Aplikacji Procesowej AP12.05 Obieg umowy.
- w formularzu wybrać z Szablonu umowy: „umowa inna/wg wzoru przekazanego przez stronę”
Po uruchomieniu wniosku należy wypełnić wszystkie pola oznaczone gwiazdką: - W sekcji Dane do umowy w polu jednostki merytorycznej należy wybrać:
- Centrum Wsparcia Nauki w przypadku projektów OPUS bez LAP, SONATA, SONATA BIS, PRELUDIUM, PRELUDIUM BIS, MAESTRO;
- Dział Projektów Międzynarodowych w przypadku projektów OPUS-LAP/ Weave oraz POLONEZ BIS lub innych międzynarodowych,
- W dalszej części formularza należy uzupełnić daty zawarcia porozumienia (można wskazać umowa na czas nieokreślony, jeżeli daty nie da się określić)
- W polu „Czy umowa rodzi koszty” należy wybrać TAK oraz w polu Konto kosztów wpisać nr konta przyznany do projektu, a w przypadku braku ustalenia konta „brak” lub „nie określono” albo inną stosowną uwagę.
- w Polu „Czy umowa zawierana jest na podstawie Zarządzenia nr 1/2021 lub Zarządzenia nr 106/2020” należy wybrać NIE
- W sekcji Strony w umowie należy wybrać reprezentanta Rektor, a następnie osobę podpisującą w imieniu Rektora – Prorektor prof. Agnieszkę Piastowską-Ciesielską.
- W sekcji Projekt umowy należy załączyć wypełniony wzór Porozumienia.
- W dalszej części formularza należy uzupełnić strony w umowie, wybrać rodzaje podpisu (UMED podpisuje umowy elektronicznie) oraz wpisać adres e-mail, na który zostanie wysłana umowa po podpisaniu przez reprezentantów Uczelni– prosimy o wpisywanie własnego adresu służbowego i tym samym pośredniczyć w przekazaniu podpisanego przez reprezentantów UMED porozumienia do pozostałych Stron (można wpisać kilka adresów email).
25.02.2025 – deadline na rozpoczęcie procedowania porozumienia o współpracy dla projektów realizowanych w grupie podmiotów w aplikacji AP12.05. Porozumienie jest procedowane przez Kierownika Projektu lub osobę przez niego upoważnioną. Czas niezbędny na przeprocesowanie dokumentu wynosi 7 dni. Porozumienie do wniosku NCN pobiera się z systemu OSF z poziomu wniosku i jego zapisy nie są negocjowalne,
03.03.2025 – deadline na zakończenie procedowania porozumień,
03.03.2025 – deadline na zgłoszenie projektu w aplikacji AP10. Jest to równoznaczne ze złożeniem wniosku w wersji roboczej,
10.03.2025 – deadline na załączenie do wcześniejszego zgłoszenia, wniosku w wersji ostatecznej w aplikacji AP10,
10.03 – 17.03.2025 – etapy administracyjne związane z procedowaniem wniosku w aplikacji AP10 (akceptacja Przełożonego, weryfikacja księgowości, podpisy władz),
17.03.2025, o g. 16:00 – deadline na złożenie wniosku w systemie OSF.
Zwracamy się z prośbą o dotrzymanie wskazanych powyżej terminów. Przekroczenie ww. harmonogramu jest obarczone ryzykiem niezłożenia wniosku w terminie wskazanym przez NCN.
Dla osób, które chciałyby się wspomóc przy składaniu wniosku szkoleniami z obsługi Aplikacji AP10 – Projekty badawczo-naukowe, przewidujemy szkolenia z zakresu procesu Przygotowanie projektu, którego pierwszym elementem jest właśnie Zgłoszenie Projektu. O terminach zostaną Państwo poinformowani w odrębnym komunikacie. Oferujemy ponadto konsultacje indywidualne. W razie pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji – Zespół CWN
Centrum Wsparcia Nauki
Materiały do pobrania:
- Dane podmiotu na potrzeby wypełnienia wniosku
Dane podmiotu do wniosków NCN.docx
Aktualności
Konkursy Narodowego Centrum Nauki – SONATINA 9, SHENG 4
Szanowni Państwo, Centrum Wsparcia Nauki w ślad za…Nagroda specjalna dla młodego nauczyciela akademickiego za pracę oryginalną opublikowaną w 2024 roku
Informujemy o możliwości składania wniosków o przyznanie nagrody specjalnej dla młodego…Nagroda im. A. Rojszczaka
Klub Stypendystów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej po raz kolejny…Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur imperdiet massa tincidunt tortor lobortis, quis faucibus justo ultrices. Cras auctor, metus et iaculis fermentum, augue ante mattis arcu, sed porttitor ligula lectus in felis. Nunc eget dolor tincidunt, volutpat est non, pretium arcu